dinsdag 6 september 2011

Class N10

Afgelopen weekend heb ik twee dagen kunnen werken aan het plaatsten van "hornblocks" van de firma Slaters.

De eerszte zit. Geen probleem.

De eerste twee hornblocks zitten. Ook geen probleem.
Vervolgens moeten de andere exemplaren exact parallel aan elkaar komen te zitten.
Nu begint het serieuze werk, maar daar zijn hulpmiddelen voor. Wel eerst de frameplaten aan elkaar verbinden.

Twee parallelle staven.
Het gat dat je in het frame moet zagen, moet iets groter zijn dan het hornblock zelf om speling te maken waardoor de staven parallel kunnen worden gezet.

Doordat het frame nu plaatmateriaal mist, neemt de mogelijkheid toto torsie toe. Als je de hornbloks nu plaatst, zie je dat ze vast kunnen komen te zitten door de torsie.
Op de locaties met rode pijlen moeten dis tussenplaten worden aangebracht.
Bij de gele pijl is te zien dat de originele tussenplaat in de weg zat en deels moest worden afgezaagd. Helemaal weghalen is nog beter, maar dat is achteraf praten.





Extra geplaatste tussenschotten



Schroefdraad tappen. Ik heb M1,3 gebruikt.

Nog even een plaatje van de onderkant.


statiefoto na twee dagen zwoegen bij de VSM (Terug naar Toen 2011).

Zonder veel moeite is met behulp van een ruimertje en een vijl de eerste as mooi soepel in het frame geplaatst.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten