woensdag 7 september 2011

Class N10

De fine-tuning en aandrijving installeren is eden werkje dat ik nog eerst wil afmaken voordat de kit wordt opgeborgen vor de volgende modelbouw-bijeenkomst.


Via een haakse overbrenging wordt de Mashima motor zeer eenvoudig over de middelste as aangebracht. Draadjes er aangesoldeerd en klaar.

Om de onderzijde ook nog af te maken moest ik besluiten of de lok een vitrinemodel of een rijders model moest gaan worden. Het verschil is op onderstaande foto te zien. Wil je er mee gaan rijden dan moet de achterste as zijdelings beweegbaar zijn om door wissels te kunnen. Deze laaste optie is natuurlijk voor een modelbouwer veel spannender, dus dat is gedaan.

De zaag is in het frame gezet en het achterste gedeelte is verwijderd.


De bissel die geplaatst gaat worden heeft net zoals het frame een U-structuur, maar is net kleiner dan die van het frame. Hij past dus "binnen" het frame zodat je alleen een vertikale afscheiding ziet. En als die zwart gespoten is, dan zie je hem nauwelijks (denk ik)

Boutje M3 aan de bovenkant van het frame naar beneden gesoldeerd en met een moertje M3 zet je de bissel vast. (rechts).


Vervolgens kon er getest gaan worden hoe de uitlijning van de wielen was uitgevallen. De aangedreven middelste as raakte de rails net niet. Via drie onderlegplaatjes tussen frame en hornblockveer was dat snel opgelost. Daar zit al een uitsteeksel om het veretje op zijn plaats te houden en daar passen de ringetjes dus mooi over en worden door het veertje geborgd.
Ik moest wel het extra toegevoegd tussenschot tussen de frameplaten iets uitzagen om ruimte te maken voor deze construictie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten