maandag 22 augustus 2011

241P

Op 21 februari heb ik een opsomming gemaakt van "Mysteries", klik.
Nu ik een hele serie nieuwe foto's heb ontvangen, kunnen nu enkele constructies gemaakt worden, en een aantal andere zijn gewoon leuk om te weten hoe het zit.

B.v. de ophanging van de luchttank.
Op mijn model zit er een enkel exemplaar en hangt op "uithangsteunen" zoals Sermblat het ook aangeeft. Ik heb tussen de chassisplaten dwarsverbindingen aangebracht en daar de tank aan gemonteerd. Een stukje steviger.
Grappig is te zien dat er bij de 241P16 twee tanks zijn opgehangen.

De leidingen onder de tender zijn met enkele steunen aan het chassis vastgezet. Semblat laat dat achterwege en "hangen" ze los. De te overbruggen afstanden zijn echter zo klein dat dat geen probleem is, maar als je de foto's bekijkt.... ze horen er wel. Dat is een keuze die gemaakt wordt als je naar de afmetingen gaat kijken.


--------------------------------------------------------------------------------------------


Op 13 maart heb ik een bericht geschreven over de noodrem. klik
Hierin is een foto opgenomen hoe de remleiding zou kunnen lopen. (foto met gele stippellijn)
Nu ik een nieuwe foto's heb ontvangen, kan de leiding worden aangelegd.



Een probleem is dat de leiding in model vanaf de tenderbak komt en door moet lopen in het frame. Dat gaat dus niet. Ik laat een eind open, maar dat zal je nauwelijks zien.
Om geen los bungelend stukje draad te hebben, heb ik een steun aangebracht.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten