woensdag 8 juni 2011

N10 LNER

Voordat de kit tijdelijk weer in de doos gaat om later afgemaakt te worden, heb ik de "onvolkomenheden" weggewerkt.

De rookkast is verwijderd waardoor een M3 bout makkelijk door het gat naar beneden kon worden aangebracht. Even solderen en de rookkast er weer op.


Aan de achterkant was het niet zo makkelijk, maar niet moeilijk op te lossen.
De bout moet door het kleine gat (draaipunt achterste loopdraaistel) en het grote loze gat links ervan komt mooi van pas.
Helemaal rechts komt ook een bout, maar die was al bereikbaar.


Stukje bodemplaat wegslijpen en de kop van de bout door het grote gat schuiven.


De kop van de bout in de kolenbunker is geen gezicht, dus daar is een U-vormige bodem overheen gezet.


En zo ziet het er uit met drie bouten. Later worden ze op lengte gebracht.
De bodemplaat is met een slijpsteentje vlak gemaakt zodat het frame er mooi plat tegen kan worden aan gebracht.


Inmiddels is de kit opgeborgen en wacht tot begin september als er op Terug naar Toen bij de VSM verder aan gaat worden gewerkt.


5 opmerkingen:

  1. Mooi weer Frits, vanwaar deze modelkeuze? En was de bouwbeschrijving nog opgerold?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mijn demo's messing bouwen had ik een nieuw project nodig daar de dieplader vorig jaar klaar was. Dit model had ik al een aantal jaren op de plank liggen en nu was het zo ver.
    Ik maak er een "Nederlandse" rangeerlocomotief van daar er uiterlijke overeenkomsten te zien zijn met de serie's 5500, 5700 en 5800. Het wordt er eentje in de serie 5950-5955.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bedoel je met "opgerolde bouwbeschrijving?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik citeer uit het werk van een ander:

    » wo apr 26, 2006 12:43 am

    De Nulpunt Modulebaan is zowat klaar. Det geldt ook voor het ICK project. Daar je toch wat te knutselen moet hebben en ik nog geen zin heb in de 141R, ben ik maar met de Class 66 begonnen (alweer)

    Ik had een vermoeden en die werd waarheid.
    De altijd rond gebogen handleiding (kunnen ze die niet een een keertje plat vouwen in plaats van oprollen !!!!!!!!!!!) maakt al bij de eerste letters melding van de noodzaak om foto´s te moeten gaan verzamelen en zowat de kreet: succes met deze berg messing en witmetaal en zoek het allemaar maar eens goed uit.
    Dat kan natuurlijk een onderdeel van het modelbouwen zijn, maar interessant en leuk is volgens mij anders. Zeker niet als je aan het bouwen wilt slaan. Dat werd dus 2 dagen op internet zoeken en weer tot de conclusie komen dat treinspotters alleen van linksvoor en ver af kunnen fotograferen. Terstond heb ik maar een afspraak gemaakt om een in Nederland rijdend exemplaar in levende lijve te gaan bekijken en dan van alle kanten en van boven naar beneden. Daarbij vergezeld van een berg messing en witmetalen onderdelen die me tot op dit moment hoofdpijn bezorgen.

    Met alle respect, maar hoe lukt het een producent toch om alles zo af te leveren. Tekeningen die nauwelijks te lezen zijn, onderdelen die niet benoemd zijn en een niet complete onderdelenlijst.
    Het materiaal is gelukkig van redelijke kwaliteit.

    Ik ben blij dat ik het model van Harry zie. Dat is het bewijs dat het allemaal wel goed zal komen al had ik op een bepaald moment mijn twijfels. (?)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wordt oud.

    en nee....hij was deze keer niet opgerold, maar dubbel gevouwen, dus plat liggen......nou nee.

    BeantwoordenVerwijderen