donderdag 27 januari 2011

241P

De binnenste remblokken.... PROBLEMEN MET DE CONSTRUCTIE.

Achteraf, na 4 uur passen en meten en wijzigen van de onderdelen.......vrijlopende wielen.


Ik kreeg de remblokken absoluut niet vrij van het wiel. Iets zat in de weg en dat was de steun voor de remcylinder. De verticale poten moeten er af (net zoal bij de echte loc). Ik heb de hele steun weer verwijderd en horizontaal ingekort tot 3 mm zodat dwarsbalk 511 ver genoeg naar achteren kon om vrijloop van de wielen t.o.v. de remblokken te krijgen.
Ook zat er een probleem bij de "armen". Ik had al geschreven.. kijk eens hoe dicht ze bij de wielen zitten. Nu ik het remblok wilde plaatsen bleek het remblok tegen het L-profiel te stoten. De oplossing (rechts op de foto), vijl/frees een stukje weg en vijl in de breedte 0,5 mm van de arm af.

Niet volgens het voorbeeld, maar het model moet wel bedrijfszeker zijn en geen kortsluiting veroorzaken.


Het probleem van het profiel en het remblok onder de "arm"

De steun voor de remcylinder is weg en probleem opgelost.


De afstand van remblok naar het wiel is minimaal, maar circa 0,5-0,6 mm, maar met de remblokken tegen de bodemplaat van de middenconsole. Op zich geen probleem, maar de console moet dus echt exact in het midden van het draaistel zitten anders ontstaat er aan de ene of andere kant weer een maatverschil.


Aan de bovenkant zijn de remblokken makkelijk vast te solderen.
Dwarsbalk 511 hangt "los" tussen de remblokken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten