Achteraf, na 4 uur passen en meten en wijzigen van de onderdelen.......vrijlopende wielen.
Ik kreeg de remblokken absoluut niet vrij van het wiel. Iets zat in de weg en dat was de steun voor de remcylinder. De verticale poten moeten er af (net zoal bij de echte loc). Ik heb de hele steun weer verwijderd en horizontaal ingekort tot 3 mm zodat dwarsbalk 511 ver genoeg naar achteren kon om vrijloop van de wielen t.o.v. de remblokken te krijgen.
Ook zat er een probleem bij de "armen". Ik had al geschreven.. kijk eens hoe dicht ze bij de wielen zitten. Nu ik het remblok wilde plaatsen bleek het remblok tegen het L-profiel te stoten. De oplossing (rechts op de foto), vijl/frees een stukje weg en vijl in de breedte 0,5 mm van de arm af.
Niet volgens het voorbeeld, maar het model moet wel bedrijfszeker zijn en geen kortsluiting veroorzaken.
Het probleem van het profiel en het remblok onder de "arm"
Dwarsbalk 511 hangt "los" tussen de remblokken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten