donderdag 27 januari 2011

241P

Het stangenstelsel van het remwerk

het werkstuk zit nog onder het (verbrandde) soldeervet en vertoont zwarte plekken. Als de andere kant van het draasitel gemaakt is, maak ik het pas schoon..


De draaipunten worden gemaakt met 1,0 en 0,8 mm draad.
Rechtsboven wordt het vierkante stuk aan de dwarsbalk 510 eerst nog uitgeboord om de stang 509 ingesloten te kunnen solderen.

De meegeleverde veer is geen veer maar een opgerolde metaaldraad zonder veerkracht. Zodra je er aan trekt (bij de montage) gaat de vorm verloren. Vandaar dat ik uiteindelijk een andere werkwijze heb gevolgd dan de handleiding.
Remcylinder 507 en plaat 514 (en alle andere onderdelen van het trekwerk) worden verwijderd. Daarna kan de veer aan 507 en 514 worden aangebracht en het geheel (met nauwelijks rek voor de veer) wordt weer aangebracht. Het veertje is aan de remcylinder vastgesoldeerd om te voorkomen dat die los komt. Nogmaals... het is geen veer.


Van onderaf gezien en alles gemonteerd..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten