zondag 23 januari 2011

241P

Sectie 6: de middenverbinding


handleiding
6a: de centrale pen 539 moet (op de draaibank) afgeschuind worden omdat die anders niet in de dwarsbalk 541 past.
6b: de zijplaten 543 eerst buigen (volgens aangegeven maten) en licht bijvijlen tot passend op de onderplaat 542.
6c: de oplegpunten 540 aanbrengen.
6d: de steunen 538 voor de remcylinders aanbrengen
6e: de vertevigingen 544 voor de zijarmen: ik heb de stripjes van 1,0 mm vervangen door L-profiel van 1,0x 1,5 mm. Dat soldeert een stuk makkelijker en gegarandeerd recht.
6f: remcylinders 507 aanbrengen.


de onderdelen



De zijstukken na het buigen.
De steunen 540 zijn aan de onderzijde al aangebracht. Ligt het werkstuk tenminste stabiel.


De verstevingsprofielen van 1,0 x 1,5 mm in L-profiel i.p.v.strip.
Helaas had ik geen 1,0 x 2,0 mm L-profiel want die had mooi aan beide kanten van de "arm"aangesloten.


Klaar .

Middenbalk en draaistelzijkanten worden NIET aan elkaar gesoldeerd i.v.m het uiteenvallen van solderingen. Vandaar dat aan het uiteinde een opening bedacht is die over een uitsteeksel van de draaistelzijkant past.
De "armen" sluiten goed aan op de beide steunplaten van de draaistelzijkanten.



alles los (emboité) gemonteerd.



Nu dit onderdeel klaar is (altans één van de twee) is het tijd om eens naar het grootberijf te kijken en te vergelijken. De locatie is heel moeilijk te bereiken, maar er is een foto....de remcylinder. Let wel, een ander model, maar het is de remcylinder.

Voor de rest vallen andere onderdelen er voor. Nog net (echt net, rechtsonder en links onder) zijn de "armen" met versteviginsprofielen te zien
Bij het origineel zie je nog bouten waarmee de steun aan het frame zit. Bij het model zijn die er niet, maar.... hoe ver wil je als ontwerper gaan.


remcylinder 1:1


remcylinder 1: 43,5









Geen opmerkingen:

Een reactie posten