zaterdag 22 januari 2011

241P


Vooral het aansluitpunt van de "V" aan de aspot is lastig om te maken. Niet te weinig en niet teveel soldeer en het werkgebied is erg klein. En dat moet dus 16 keer gedaan worden. De achterkant is makkelijker, maar ook daar moet het stevig zitten.
Let wel alle onderdelen staan "koud" op elkaar, dus geen pen/gat verbindingen en het massaverschil is enorm. Dus het hele onderdeel is of.. warm (met alle gevolgen) of koud (met alle gevolgen). De aanhouder wint.
Ik moet zeggen dat ik veelal een kleine overmaat soldeer het gebruikt en daarna met een steker het overtollige soldeer het weggestoken.

Het veerpakket 501 wordt aan het oplegpunt aan 520 gesoldeerd. Er moet met een klemmetje op deze beide onderdelen gefixeert worden en niet anders omdat de kans dan groot wordt dat je een van eerstgenoemde soldeerpunten van de "V" weer losbreekt. Dus niet met een wig tusssen aspot en veer.







Nu nog even schoonmaken.


Soldeervet verwijderen in het ultrasoonbad.

Zandstalen in de een cabine met perfecte afzuiging, gewoon buiten dus, maar met masker op.

Het resultaat.
Nu het volgende onderdeel, sectie 6.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten