dinsdag 17 januari 2012

241P

Beplating cylinderblok:
Bij de 241P16 kan je goed zien dat de beplating uit 2 delen bestaat. In model wordt dat ook zo gemaakt.

Op de bijgeleverd foto's zie je dat er zich een kier bevind tussen beide delen. Dat hoort NIET.

Ook het meegeleverde plaatje (822) is te klein.
 

Uit 0,3 mm messing plaat is zeen nieuw stukje gesneden en op passend gemaakt zodat het "achter" de gebogen beplating valt.

Door Semblat worden de handgrepen wel beschreven, maar de lange strip tussen beide beplatingen niet. De "schranieren" aan de bovenzijde moet je ook zelf ontdekken  (hier nog niet aangebracht).
Ik heb ze gemaakt uit strip 0,15x0,8 mm.


Hier zijn de "scharnieren" wel aangebracht..De boten waarmee ze bij het origineel vast zitten zijn verzonken en in model ook dermate klein dat ik ze niet naboots.
Nu zouden aan beide zijkanten van het bovenst stuk nog twee grendels aangebracht kunnen worden. Daarvoor moet ik in mijn eigen onderdelen voorraad een goed gelijkend onderdeel gaan zoeken.


Vervolgens moet ik gaan kijken hoe ik het deurtje in de onderste beplating ga aanbrengen want alleen een (veel te dik) vierkant plaatje messing er op solderen..... lijkt er in de verste verte niet op. !!!
Het moet eigenlijk plat in het vlak vallen en dan nog de scharnieren en grendel.
Hier toch een klein puntje van kritiek op Semblat of..... zou hij bedacht hebben:..dat kan je makkelijk zelf uitzoeken en doe dat dan ook.
wordt vervolgd,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten