donderdag 3 november 2011

Project X

Om een 3D beeld te krijgen van de ruimte onder het machnistenhuis heb ik een stukje soldeerwerk gemaakt. Het ziet er niet uit, maar het gaat me alleen om de maatvoering.

Gaten van 2, 5 en 10 mm in diameter.
Pootjes onder het onderdeel van ruim 7 mm

Niet vastgezet, maar los hangend tussen het frame. Over de bevestiging moet in nog even nadenken.

Wat onderdelen er op:
- 2 remcylinders aan een L-profiel
- luchttank met 2 ophangbanden
- nagebootste stangen voor de handrem, MET 1mm as tussen de frameplaten.

Gesoldeerd met Powerflow Flux .Op de Spoor 0 dagen besproken en nu in de praktijk. Wonderspul, samen met 140 graden soldeer. Soldeert niet schoongemaakt messing terwijl er strepen van permanente marker op zit.
Nadeel.... het kliedert wel veel meer dan soldeervet
Voordeel/nadeel... zeg het maar.... het ruikt hier sterk naar een handcreme van het merk Nivea

Hieronder alles op zijn plaats.
De tekening doet vermoeden dat het op bewuste locatie "overbevolkt" is, maar dat valt dus reuze mee.
Naast (om te zien "aan de bovenkant") de remcylinder en dus parallel aan de stangen van de handrem, komen nog de stangen voor het bedienen van de asbak.



Vervolgens heb ik de achterste dwarsverbinding voor de bogiesteun geplaatst.

en daarna de glijplaat.

Nu zie ik aan het model dat ik de bufferplaat veel te kort heb afgesneden( cira 11 ipv 15 mm) omdat de trekhaak niet op gelijk niveau met het aangrijppunt op de bogiesteun komt. Dus net iets te snel gewerkt om het model op de Spoor Nul Dagen toonbaar te hebben. Gelukkig geen constructieprobleem.
Tot nu toe nog geen enkel probleem om dit gebied in model na te gaan maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten