woensdag 2 november 2011

Project X

De achterste dwarsverbinding (en nog veel meer) zit onder het machnistenhuis en nu WEL op het niveau van de voetplaat.
Komende dagen zal deze tekening centraal staan in het uitwerken van dit gebied.
Ik zit er nu al een uur naar te staren en telkens zie ik weer nieuwe lijntjes. De truc is te ontdekken in welk vlak deze lijnen liggen. "Wegdenken" van lijnen is mijn werkwijze. Telkens in Paint openen en "gummen" en kijken wat je overhoud.

Duidelijk is wel
1. links twee remcylinders naast elkaar.
2. dwarsgeplaatste luchttank
3. holle ruimte onder het machnistenhuis met daarin een steunpunt voor een handel
4. holle ruimte voor de ondersteuning van de bogie.
5. door "4" heenlopend... de trekstang. De kracht van de getrokken trein komt dus op de bogiesteun en niet op de bufferplaat.





Dat ik het proefexemplaar van de lok gemaakt heb, komt nu echt van pas want daarmee kan ik mee veel beter voorstellen wat de lijnen zouden kunnen betekenen, 3D vieuw dus.


.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten