Wielen van Semblat en Kit Zero zijn vergelijkbaar qua maatvoering waardoor ik mooi gebruik kan maken van een voorloopwiel van de 241P.
Hier zie je de situatie van het correct geplaatste wiel en de te krappe ruimte bij de waterkast en het gat in de voetplaat
De waterkast iets naar buiten verplaatsen of inkorten is het begin van de oplossing
Hier heb ik wat maten aangegeven.
De waterkast iets naar buiten verplaatsen of inkorten is het begin van de oplossing
Hier heb ik wat maten aangegeven.
De vertikale plaat is gemaakt van 0,6 mm, maar kan dus ook van 0,2. Scheelt 0,4 mm !!!!
Dus met een te brede wielkast heb je nog maar een minimaal te kort aan de zijkant. Optie is om de voetplaat in zijn geheel 0,3 mm te verbreden.
aan de binnenzijde zie je dat er nog een klein reepje in de voetplaat bestaat. dat moet in ieder geval; weg tot aan de wielkast.
Dus met een te brede wielkast heb je nog maar een minimaal te kort aan de zijkant. Optie is om de voetplaat in zijn geheel 0,3 mm te verbreden.
aan de binnenzijde zie je dat er nog een klein reepje in de voetplaat bestaat. dat moet in ieder geval; weg tot aan de wielkast.
Verder kan je zien dat ik de watertank iets heb ingekort, naar 10,0.
En en passant heb ik in de frameplaten gleuven geslepen en de voetplaat met een stripje verlengd zodat deze nu in elkaar grijpen en de gehele voetplaat ondersteund wordt. In totaal 3 x aan een enkele kant.
.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten