vrijdag 7 oktober 2011

Project X

Weer een probleem dat we gaan oplossen.

Op onderstaande foto zie je dat de onderkant van de ketel zowat eindigt op de bovenkant van de wielkast.


Op de foto van de proef-proef-ketel, zie je dat die duidelijk door de wielkasten heen zakt.
Diameter van deze proef-proef-ketel is overigens 39,6 mm.


De rand tussen ketel en waterkast is circa 1 mm. Gaan we de ketel omhoog brengen om de onderkant uit te lijnen, dan wordt de spleet naar de wielkast heel snel groter.
Nu is dus de vraag,
1. "hoe groot is die in werkelijkheid" (op foto's kijk je meestal omhoog en niet boven op !!)
2. "hoe groot laten we de spleet worden in het model"
In gedachten moet je nu ook houden dat de rookkast "om" de ketel heen zit en dat dat weer de ruimte t.o.v. de breedte op/van de voetplaat beinvloed.
Maar als dit is opgelost, hebben we het wel zo'n beetje gehad met de constructieve problemen .



De situatie eens nader bekeken en....
Op de foto van de 6025 zie je dat de bovenkant van de wielkast duidelijk onder de helft van de waterbak ziet. Ik zit er boven.
Dus wat is er fout gegaan:
1. de wielkast te hoog....niet dus
2. de waterkast te laag... Ja, daar zat de fout.
Wil ik het goed maken, dan moeten alle waterkasten verhoogd worden.
Duidelijk wordt dan wel, dat de ketel omhoog kan en de spleet blijft zoals die nu is. Dat probleem lijkt opgelost, maar het blijft stom dat ik die maatfout niet eerder heb opgemerkt, maar daarom is het ook een PROEF-model zal ik maar zeggen.

Ook is dit de enige foto die ik heb waarop je de afstand tussen ketel en waterbak kan inschatten
Ik schat dat op 4-6 cm, dus in model 1-maximaal 1,5 mm.


Dus een beetje trekken hier en een beertje duwen daar.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten