maandag 3 oktober 2011

Project X

Onderstaande foto's zijn een ruwe indicatie hoe ik de hornblocks zou willen construeren. Mogelijk ook nog met rollagers. Vooralsnog heb ik de Slaters exemplaren gebruikt die ik nog had liggen.
Ook moet nog de dikte van het opvulplaatje direct tegen de binnenkant van het frame ingemeten worden zodat het wiel "strak", dus zonder speling, gelagerd gaat worden.

Ik kan in ieder geval nu de stevigheid van het frame beter bepalen. Er zit tenslotte nu een groot gat in.










Op onderstaande foto kan je zien dat er voldoende ruimte is voor de schroevendraaier om met een schroef/boutje een afdekplaatje te monteren, want.... het zit.
Hier helemaal niet op maat, maar het ging om het principe.

Als proef heb ik aan de bovenkant M1 zeskant bout en onder M1,4 kruiskop.
Beide systemen zitten door de twee buitenste platen en dus niet in/door het frame.
Het geheel kan daardoor exact op zijn plek komen en gesoldeerd worden.
Bij het positioneren komt het centrum van het gat in de positie waarbij de veer maximaal wordt ingedrukt. Deze is dus alleen voor het 'uitveren" bij onbelast positie (wiel hangt in de lucht)

Ik heb de standaard Slaters veertjes gebruikt, maar die zijn wel heel erg snel "blijvend" ingedrukt"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten