dinsdag 20 september 2011

241P

Bissel Avant, vervolg.

Het veerpakket en hangers zijn in het draagjuk geplaatst waarbij het veerpakket bovenaan gecentreerd aan het frame is gesoldeerd en de hangers daarom nog los hangen , maar wel het veerpakket lijken te ondersteunen. Later worden de hangers nog met 10-secondenlijm vastgezet.


Over het draagjuk komt een horizontale "plaat" waar het remsysteem aan wordt bevestigd.


Het hele remsysteem moet zo worden gemomnteerd dat de wielen/flenzen er nog langs kunnen zodat deze op de as/in het frame kunnen worden geschoven. Zodoende is de afstand van de remschoen tot het wiel vrij groot, maar Semblat heeft dus voor deze constructie gekozen.

Nu dat laatste nog uitvoeren en dat zal uiterste concentratie vergen (denk ik)


---------------------------------------------------------------------------------------
Een uurtje later...

Niet teveel en zeker niet te weinig soldeer. Klemmetje er op en de vlam op de remcylinder gericht. Na enkele ogenblikken zie je het soldeer en fluxvet gaan pruttelen. Vlam direct weg zodat de balk niet loskomt. In een keer gelukt, en nog wel aan beide zijden. De WSA was dus niet nodig, maar stond wel klaar.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten