woensdag 24 augustus 2011

241P


De bissel

zie ook mijn bericht van 6 februari 2010 KLIK

Hieronder de twee bladzijden uit de handleiding gevolgd door een foto van het gemonteerde geheel







Alle foto's die ik heb van de echte locomotieven serie 241P , zijn genomen vanaf ooghoogte en daardoor kan je de bissel eigenlijk niet goed zien, want die zit laag bij de grond. Op onderstaande tekening kan je het beter zien.


Nu weer wat plaatjes van de 241P16.

Vanaf achteren naar de voorkant gezien.


Vanaf de linker voorkant naar achter gezien.

Hieronder de benodigde onderdelen in de kit.


De ophangbeugels (109) zijn niet helemaal naar mijn wens. Op de foto's van de 241P16 is duidelijk te zien dat de staaf die door het veerpakket steekt, geheel een schroefdraad heeft in tegenstelling tot het geleverde gietdeel en dat het langer is dan de 2 mm (zie tekening hierboven, blz 2 van de handleiding) die Semblat aangeeft.
Ik heb het uiteinde van het gietdeel verwijderd en vervangen door een stukje M-0,8 schroefdraad. Eerst een gat geboord in het resterende deel en daarna de schroefdraad er in gesoldeerd. Als afsluiting plaats ik een rond plaatje (2,0 met 1,0 mm gat) en moertje. Ik moet alleen nog de schroefdraad op lengte vijlen.




Op de foto van de 241p16 zijn aan de achterkant van de bissel duidelijk twee valbeugels te zien. In model zit er niks, behalve een plat stukje aan het gietdeel.
Hoe het gemonteerd moet worden weet ik nog niet, maar ik heb de twee locaties voorzien van een M-1 schroefdraad. De valbeugel moet dan om de M1-boutjes gaan komen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten