zaterdag 12 maart 2011

241p

Ik had al eerder gemeld dat ik niet tevereden was met de afronding van de voorkant van de vloer van de kolenbunker. Vanvond heb ik dat aangepakt.

De zaag zetten in een reeds gebouwd gedeelte, zou dat goed gaan???

Ik heb circa 1 mm van de voorkant afgeslepen zodat de "ronde hoeken van Semblat" weg waren en er een rechte lijn ontstond.

Vervolgens heb ik een ruim stuk draad van 1,5 mm genomen. Een uiteinde is bedoeld als handvat en het andere gedeelte komt aan de vloer. Van dat gedeelte is de helft tot circa 0,75 mm afgeslepen.

Het uiteinde heb ik goed kunnen vasthouden met een tang, terwijl ik het "halve profiel" kon uitlijnen en vastzetten.



Daarna afgeknipt met een tangetje en als laatste wat vijl- en polijstwerk.... voila.

Zo moeilijk was dat nou ook weer niet al zat ik er een aantal dagen tegen aan te hikken.
Nog geen 20 minuten werk (maar op het goede moment uitgevoerd) en het resultaat is verbluffend.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten