zondag 13 maart 2011

241p

De noodrem

Aan de rechterkant van de tender, boven de klapdeur zit de noodrem.
Op onderstaande foto in het midden.

Je ziet goed dat de leiding naar onderen direct gebogen is en achter de deur verdwijnt.
Het brikettenhek is op deze tender afwezig.


Dit is de 241P16 waar helaas geen goede opname van dit onderdeel van aanwezig is, maar hij is te zien in de gele cirkel


Bij de 241P17 zie je op de bewuste locatie alleen een vertikale buis. Op andere (heel onduidelijke) foto lijkt het dat de rem ongeveer 20 cntimeter hoger is geplaatst en zo ook net boven de tenderzijkant uitsteekt.
Ik ga op zoek naar betere foto's.

Dan het model.

Ik maak het me niet moeilijk en gebruik het voorgeboorde locatie gat in de voorkant van de tender. Het gietdeel heeft een aangegoten pen. Eerst de 0,6 mm leiding solderen en buigen. Daarna het geheel boven/achter de deur frummelen. Past net.

Bij de bovenste rode pijl zie je de leiding achter het scharnier van de deur verdwijnen. Daarna loopt die loodrecht naar beneden. Bij de onderste rode pijl zie je hem weer tevoorschijn komen en met twee bochten verdwijnt de lijding onder het plateau.


Hieronder zie je een detailopname van de locatie bij het plateau


Onder de tenderbak aangekomen is het me nog niet dudelijk hoe de leiding loopt. Vandaar dat ik hem voorlopig met een lipje heb vastgezet.
De gele stippellijn is de waarschijnlijke "loop" van de leiding naar de tripple klep.
.
Het mysterie van de "loop" van de noodremleiding










Geen opmerkingen:

Een reactie posten