donderdag 3 maart 2011

241p

Een interessant gebied is dat in de buurt van de stoker. De constructrie wordt steeds kleiner en verder weggewerkt en daardoor moeilijker om te zien, dus om alles 100% volgens het voorbeeld te maken is een hele klus. Kan me voorstellen dat er hier dus afwijkingen bij het model zijn. Dat biedt ook weer kansen om zelf meer details toe te voegen !!!!!!

Om een duidelijk beeld te krijgen is het nodig om telkens de foto's met elkaar te vergelijken, maar.... dan zie je ook wat.


Bij de roze cirkel zie ik diverse doorboringen die ik bij het model niet zie. Dat geldt ook voor de 2x3 gaten in het frame (gele pijl) en de afgeschuinde hoeken (rode pijl) van het frame.



Dit is de 241P16.
Bij de gele pijl zie je het "platform" (zonder ruitmotief) dat ik nu al heb gemaakt . Rechts daar van (groene pijl) is het beweegbare platforom (met ruitmotief) dat de overgang naar de locomotief is. Die moet ik dus nog maken. Ik zie hier ook weer (roze cirkel) de doorboringen.
De afschermkap over de stoker is gelagerd in een U-profiel en afgesloten met een splitpen (rode cirkel). In model moet je de twee assen zelf nog aan de kap van 1 mm draad maken en is er in het platform een gaatje voorgeboord. Semblat zal gedacht hebben... doe ook nog maar eens wat zelf.

En dan het model.
Ik zeg er wel bij... dit onderdeel is dus nog lang niet klaar.

Om de platforms links en recht uitgelijnd te krijgen was een heel werk waarbij ik dacht... dat gaat nooit passen en ik ga zeldfe een passend platform maken om het op te lossen. Maar ook hier geldt weer... met wat trek en duwwerk en @@#%%%&&*&* komt het voor elkaar.

Wel even de klinknagels wegvijlen in de gietdelen 702 en 703 (front links en rechts) in de weg zitten voor het platform.

En...de twee assen van de afdekkap...dat gaat ook niet in een keer goed wil je hem in neergelaten, als zowel in stand "omhoog" uitgelijnd hebben. Zou handiger geweest zijn als Semblat die twee assen al aan het gietdeel zou hebben gemaakt zodat je alleen met de gaten in de platforms moet werken. Bekend verhaal... de aanhouder wint.

Hetzelfde aanzicht als vorige foto, maar dan met de kap omhoog.

Voor het overzicht een foto van het gehele gebied. Links de tender, rechts de locomotief


Voor de volledigheid, een plaatje van de onderkant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten