woensdag 16 februari 2011

241p

De tripple-klep aan de rechterzijde van de tender.



Slechts twee onderdelen te solderen:
1. de steun (geel)
2. de tripple klep (groen)

Op de tekening staat de "bol" van de klep naar AVant = voorkant.
Kijken we naar de 241P16....precies andersom.

Daarnaast zien we een handel die met dezelfde handel aan de andere kant van de tender verbonden is. In de kit zit.....helemaal niks.

34P1: rechts - tekening op site 241P30
34P272: rechts - tekening 241P boek
34P312: links - achter loc 241P9
34P325: links - op foto achter 241P17
34P238: rechts - op tekening Voies ferrees N0 86, achter 241P17
34P308: links - achter 241P16 in Mulhouse

Dus achter de locomotieven die heden te dage nog aanwezig zijn, 241P9, 241P16 en 241P17 rijdt een tender met de klep naar links. Gegevens van de tender van 241P30 ontbreken.

Er moet dus nog het een en ander worden uitgezocht..
Het mysterie van de tripple klep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten