zondag 6 februari 2011

241p

De gezichsbepalende onderdelen van de constructie.

De buffers komt later in de gaten van de dwarsverbinding in het frame.




De ogen voor de kettingen naar de locomotief.


De twee platen 654 (tabliers) moeten vervangen worden door exemplaren van traanplaat. Zie hiervoor onderstaande foto van de 241P16






Hier zijn ook al delen van de trap aangbracht. Deze zijn voorvertint op de delen waar straks treden en steun moeten komen. Dit is gedaan om de soldereing te vergemakkelijken en het losraken van het onderdeel te voorkomen.

Commentaar achteraf:
-Profieltjes (1,2x1,2 gebogen) nummer 650 zijn vervangen door gefreesde rechthoekige exemplaren. Beter passing tijdens het solderen.
-Water slangen 602 vallen bij het solderen van de twee componenten natuurlijk van het frame. De soldering moet echt goed zijn, want straks hangt daar de tender en mogelijk een hele trein aan. Goed verhitten en daardoor vloeiende soldeer... dus valt 602 er vanzelf af. Geeft niet want door de constructie is er een "aanslag"ontstaan waar 602 mooi tegenaan kan worden gezet. De handleiding had dus iets anders geschreven mogen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten