De (ingekleurde) handleiding.
-------------------------------------------------------------------------------------
mijn vertaling/aanvullingen:
6-4 Assemblage Traverse Avant
641: soldeer 649 (buffers)(in handleiding 648) in 646-647 (voorplaat/achterplaat) De Buffers steken door de achterkant van de achterplaat
642: vijl de 2 gaten (diam. 2,5) van 646-647(voorplaat) en positioneer/soldeer de beide 616 gietdelen (bevestigingsogen voor een ketting) .Ogen VERTIKAAL
643: soldeer onder en boven, en tussen 646/647, de twee 648(koppelingshouder), goed gecentreerd. Ze komen horizontaal
644: plaats (uitstekende buffers vallen in de gaten van het frame !!!!) en soldeer de traverse in de twee gaten van 601 (frame voorplaat, zie 6-3)
Hopelijk???? zonder dat de gietdelen (waterslangen 602 loslaten)
Commentaar achteraf:
natuurlijk vallen die twee delen 602 er af. De soldering van de twee componenten, frame en traverse, moet erg stevig zijn zodat straks de tender niet in twee stukken wordt getrokken. Daardoor is goed vloeien van de soldeer essentieel. Dat de twee onderdelen er af vallen is dus niet verwonderlijk, maar het is in dit stadium geen enkel probleem om zeer weer op te zetten. Het gaat zelfs makkelijker nu er een aanslag is en ze gegarandeerd recht komen te zitten. Handmatig is er heel hard aan beide componenten getrokken.... VAST
645: soldeer aan de zijkanten van 646 (achterplaat) de twee 650 (L-profiel 1,2 x1,2/ trapsteunen/aanslag, uitstekend naar achter. De achterplaat 647 is al omgebogen en daar overheen komt het L-profiel. De trap komt dus op profieldikte/afstand van het omgebogen stuk van de achterplaat
Commentaar achteraf:
Het gebogen profoiel van Semblat is vervangen door gefreesd profiel. De passing is daardoor beter.
646: soldeer de twee 654 (plateau/tabliers) op 646/647 (voor/achterplaat)
647: soldeer 651/652 (trapachterkant) op 650 (L=profiel 1,2x1,2)
648: soldeer 653 (trapsteun/strip) aan de rand/binnenzijde van de trap.
Bevestiging aan achterplaat????????? (in werk nader te bepalen)
Bevestig de traptreden 617 en 618 Maten staan op tekening
649: soldeer de steun 655 (gebogen U-strip) achter 646 (voorplaat). Hierop komen de luchtslangen. Naar beneden gericht.
650: soldeer de stoomleiding 606 onder 646( voorplaat)
651: soldeer 605 (electrakoppeling) op 651 (trapachterzijde). Maten staan op tekening.
652: Hang de (2x3 schakels) kettingen 657 ( diam 5,0) in de ogen van gietdeel 616.
653: soldeer 658 (staaf van de trekhaak/oog),659(oog). Plaats samen met 660 (pin)
Ik verwacht geen constructieve problemen, behalve de trapsteun.
Overigens, die moet/kan van L-profiel gemaakt worden en niet (of deels) van plat strip. Een foto van de 241P9 laat dat zien.
-------------------------------------------------------------------------------------
Volgend item: 241P16 in het Museum
Bovenkant traverse.
Links de achterkant van de locomotief , met de ketting aan de tender verbonden
volgende foto is dezelfde, maar specifiek toegesneden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten