donderdag 23 december 2010

Gereedschap - dopsleutels

Al geruime tijd was ik op zoek naar een leverancier van dopsleutels voor de modelbouw. Als ik wat vond, was het een exemplaar van de firma Wiha. Die heeft als kleinste maat een breedte van 1,5 mm. Kleiner... niet dus..... en wat zocht ik.....juist.

Nu bij GHW (ver achterin de catalogus) heb ik ze gevonden.
Messing greep met stalen inlay waarin het zeskant is gemaakt.

kop 2,0 mm breed = M 1,2
kop 1,6 mm breed = M 1,0
kop 1,3 mm breed = M 0,8
en klap op de vuurpijl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kop 1,0 mm breed = M 0,6



Bedenk goed dat het moertje maar 1 mm in dorrsnee is.
Bedenk heel goed dat het boutje een schroefdraad heeft.

Dit is een macro opname van de M0,6. Met het blote oog nauwelijks waarneembaar, maar passen doet het. Dat is na ontvangt direct uitgeprobeerd.

De dopsleutels zijn als set te koop, maar ook los per stuk.


1 setje van 5 = 20,10 euro (ex btw en verzendkosten)
1 losse: 4,15 euro (ex btw en verzendkosten)
Eigenlijk geen geld als je zit te @###@@# met die kleine boutjes en moertjes.




en zoek je kogellagertjes....de kleinste:
diameter binnenring: 1,0 mm
diameter buiten: 3,0 mm
breedte 1,0 mm
prijs: 0,89 eurocent / stuk (ex) in een zakje van 10 stuks.


Ik had deze speeltjes (en een vervanging van mijn defecte Proxxon slijper) donderdagmiddag via internet besteld. In de avond kwam de factuur die ik direct heb overgemaakt. Vandaag, een week later, heb ik het in huis.

en ze hebben nog veel meer leuke digen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten