woensdag 27 oktober 2010

NS 5800

Enkele jaren gelden heb ik twee etsplaten van de NS 5800 laten maken. Van een etsplaat heb ik een prototype gemaakt. Toen is gebleken dat er aanpassingen aan de etstekening gemaakt moesten worden om een mooi model te kunnen maken. Van de andere etsplaat heeft EdwinP, met heel veel inzet en aanpassingen, een mooi model gemaakt.
Nu, na 6 jaar in de kast te hebben gestaan, heb ik besloten ook eens te kijken of ik van het onafgebouwde en ongemotoriseerde prototype nog een rijdend model kan maken. Of dat lukt, weet ik pas als ik er mee bezig ben. Dit wordt dus een "live" verslag met mogelijk een teleurstellend of een happy end.



Tot zover was ik in 2003 gekomen.

De portaalkraan is inmiddels afgebouwd en gespoten en maakt onderdeel uit van de scenery van de Nulpunt Modulebaan.

Aan de slag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten