woensdag 20 januari 2010

foto's uit het verleden

Bij het opruimen van de zolder kwam ik ons oude familie-foto-album tegen. Even kijken naar die oude kiekjes en zie daar......

Nu weet ik wanneer het treinvirus is binnengeslopen. Het was 1958 (ik was 6 jaar) op Station Brummmen. Kan me nu herinneren dat ik de hefbomen, rechts onder op de foto, van de overweg ( Volgens Google Maps: Engelenburgseweg/Eerbeekseweg) mocht bedienen.
Links mijn broer, rechts ondergetekende.





En dan 1966 (ik was 14).... mijn Marklinbaan in de achterkamer van het woonhuis in Den Haag.
Station Lindenthal, andere gebouwen en materieel bevinden zich na 43 jaar nog steeds mijn kelder.
Tweedelige rode railbus, BR 24 en groene E41, blauw personenrijtuig, rode restauratie en groen postrijtuig. Goederenwagentjes bouwde ik zelf uit die oranje doosjes...zoals de platte open wagen en witte koelwagen.
Onder de baan....electra-spaghetti. Dat moest vaak hersteld worden gezien de weinige bergruimte in het huis.


.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten