zondag 27 december 2009

030tu

Leidingen:

Met heel wat passen en meten zijn de leidingen aangelegd. Gemaakt van 1,0 mm draad.
Alle leidingen hebben op de ketel een bevestigingpunt (stripje 3,0 x 0,3 mm messing) gekregen om afbreken op het soldeerpunt aan de dom/verdeler te voorkomen. Ook is het dan makkelijker om aan de onderkant wat te buigen zonder dat de boel loslaat.

De ketel is na montage nog steeds afneembaar. Bij het in elkaar zetten van het model moet er wel even op worden gelet dat de leidingen voor en achter op de bedoelde plekken uitkomen.

De zandleidingen bij het achterste wiel geven geen enkel probleem. Die bij het voorste wiel wel. Daar zit een remschoen in de weg waardoor de leiding niet in gewenste vorm kan worden gebogen. De benodigde 6 mm "schuining" is er gewoonweg niet bij het plaatsen van de ketel op het frame. Die ruimte is niet meer dan 3 mm. De leiding loopt nu loodrecht naar beneden en komt uit tussen remschoen en baanruimer. Het is en blijft een model waar concessies gedaan moeten worden. Bij het origineel loopt de leiding binnen het frame met een bocht naar buiten en komt "onder" het remblok uit.























Geen opmerkingen:

Een reactie posten