donderdag 1 augustus 2013

241P

Na enige maanden (te) hard gewerkt te hebben aan dit project, ga ik er weer aan verder want ik ben nog lang niet klaar alhoewel ik bij de laaste bladzijde vanm de handleidng was aangekomen. Nu begint het uitzoeken van hoe en waar welke (kleine) leidingen lopen.

Ik ben begonnen met de leidingen over de top van de ketel vanaf het machnistenhuis naar de dom en omgeving.

Gelijk maar het schema, dan wordt alles duidelijk.

De rode/oranje/gele leidingen gaan naar de dom. De blauwe naar de smeerpersen.

Fotomateriaal is moeilijk omdat je meestal foto's van onderaf hebt, maar het is gelukt.
Daarbij zie je dat er verschillen zijn tussen de  241P16 en 241P17.  De doorgang door het front van het machnistenhuis is anders. Semblat heeft dat bij zijn model/foto's helemaal niet uitgewerkt. Te klein?

241P 16. : plat over de ketel gelegd en met "verhoogde" pijpverbindingen.

241P17: de leidingen zijn hoger bij de doorvoer en lijken (?) te kruisen.

241P17: in de lengte gezien. Tussen de leidingen  zie je de fluit

 Op de foto van het model van Semblat kan je dit detail niet zien


Een spaghetti van 0,5 mm messingdraad.
Hier valt ook op dat de leidingen niet met klemmen zijn vastgezet, maar aan de ketel zijn gesoldeerd. In werkelijkheid zit dat dus anders. Deze klemmen zal ik zelf gaan maken.









Nu nog even maken.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten