Nu lopen er heel wat kleine werkzaamheden aan de trekstangen door elkaar heen. Telkens passen en meten en merken dat Semblat op dit punt dacht.... ik doe het zoals bij het grootbedrijf....ter plekke meten, maken. Zo zijn er nu echt wel enkele aanpassingen aan onderdelen en positie noodzakelijk, maar niet onoplosbaar !!
Goed kijken naar de foto's van de 241P16 geeft goede aanwijzingen.
De stand van zaken aan het eind van de avond.
Lastig was het draaipunt van een as onder de ACFI. Ik had daar ooit al een moer in gesoldeerd, mar dat was dus fout.
Ik had het idee om in het gaatje een tap te draaien en daarin een 1,0 mm boutje te draaien dat als as kon dienen (en aanslag om de drijfstang stabiel te maken)
@$#%#$%@#$@$$$%$%&^$.... tapje breekt.
De hele ACFI moest er dus af en de bewuste postie van de steunplaat is met tap en al wegvijld. Darana stukje messing 1,5x1,5 er in gesoldeerd. Eerst voorzien van een doorlopend gat van 1 mm waar de as door heen kon. Als aanslagis een ringplaatje over de as geschoven en gesoldeerd. Daardoor kan de as met drijfstang tegelijkertijd niet meer heen en weer in het gat in de voetplaat.
zondag 3 maart 2013
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten