Een typerend onderdeel is/zijn de ebuiten de ketel liggende stoombuizen.
Mooi in aanzicht, maar hoe is nu de aansluiting met de binnenligende cylinders?
Je ziet bij de rode pijl een soort sokkel om de buis en tussen de wielkasten.
Dit is de buis aan de andere kant, maar ook die vertoonde een andere kromming t.o.v. de ketel.
Hier zie je de sokkel en het noodzakelijk "afgevijlde" koppelstuk.
Hier is het gietdeel al (met grof geweld) bewerkt dat de kromming tov. de ketel klopt.
En dan zie je dit als alles geplaatst is.... AU.
De buis is aangepast met rondgebogen plaatwerk en aan de achterzijde zijn plaatjes gemaakt die tegen de ketel komen. Flink wat soldeer/plamuur van 240 graden en vijlen/polijsten.
Zo zie je duidelijk hoe het aansluit.
en dan alles in elkaar zetten.................................................................
Nu de andere kant nog.
vrijdag 15 februari 2013
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten