dinsdag 25 december 2012

241p

Luchttanks op de ketel


Linker zijde 241P16 in Mulhouse

Rechterzijde 241P16


Bovenzijde, waarschijnlijk van een 141P

Het maken van de tanks is lastig. veel kleine onderdelen aan een massief stuk messing solderen en.. alles EXACT op zijn plaats.


De aansluitplaatsen voor de pijpen heb ik alvast gesoldeerd om losraken achteraf te beperken. Of dat gaat lukken, ik weet het niet. Misschien later weer uitboren en de pijpen lijmen.



En dan begint het solderen.
op zijn  Frans: %$$^%%&^&$%$#$#$%^^*&&*)*%%#$@$@#
op zijn Italiaans: #$#$#^%&$#%^$^&$^%&%&^^**&&*(*&

vertaling in het Nederlands: dit is niet leuk om te doen.


Maar...............na een keertje of 20-30 zit alles een beetje op de plek die ik wilde.



Ik zei het al, ik weet niet of ik de aansluitende pijpen ga solderen. De kans dat de positionering van de flenzen veranderd is aanwezig. Het komt pas later aan de orde, maar uitboren en lijmen is een serieuze optie.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten