zondag 5 februari 2012

241P

De wielen zijn aan de beurt.
Kogellagers en assen moeten eerst passend worden gemaakt. De assen zijn 4,99 mm en de binnnenkant van de kogellagers idem. Alles moet wel demontabel worden, dus de assen worden ietsje dunner gemaakt. Met de draaibank en een een schuursponsje zowel de bramen er af als de maat terugbrengen tot 4,95 mm. Daarna ieder wiel apart passen en nabehandelen tot het zuigend er op past, maar makkelijk demontabel is.



Ik heb de motor bevestigd om te zien hoe die moet komen. Volgens de handleiding komt die in eerste instantie niet vast in het frame, maar wordt achteraf geplaatst en verankerd aan de ketel. Daarvoor dient een apart plaatje met stelschroef.
Zie. blz 124 van de handleiding

Er is op de eerste drie assen geen enkele zijdelingse speling. Alleen de aangedreven laatste as kan circa 1 mm heen en weer.
Handleiding over de montage van de nog aan te brengen vulringen  is duidelijk. blz 62, deel 9. De funktie wordt echter niet beschreven. Maar.... Semblat heeft altijd gelijk.
De testbank zal uitwijzen hoe de fijnafstelling moet plaatsvinden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten