-----------------------------------------------------
Als iemand nog antwoorden kan geven op onderstaande "probleemgevallen"... graag
1. Boek over de stoomloc serie 6100
Hoofdstuk 3
Constructie 6101-6105
kolensproeier ook in kolenbuker/luik. (6000 ook ?)
Waterdeksel te openen vanuit machnistenhuis
(te zien op de interieurfoto blz 40, MIDDEN ?? onder het
raam…..)
Waterafname uit tanks aan de verbindingspijpen van voor-achter.
Afnamekranen (als tenderwel) te bedienen vanuit machinistenhuis.
(waar zitten die en ook
bij de 6000? )
Hoofdstuk 4, Vervolgaflevering
Tek blz 43: horizontale vonkenvanger verwijderd volgens tek
L- 37498
blz 58: 14 nov 1933, cw 2252
( 6000 idem? )
Tussen triplleklep en remreservoirs zit een wisselkraan (blz
45)
Zit die bij de 6000 ook?
De vastzetinrichting voor de
waterdeksels is vervallen. (blz 47)
Zat er een bij de 6000, en zo ja
hoe, want aan de handels in het machnistenhuis van de 6100 zie ik niks. Puur
een L vormige staaf.
2. Locomotief serie 3700
van de locomotief 3737 moet ik nog enkele foto's nemen om vragen te beantwoorden:
1. cylinderkraan bediening, stangen tussen het frame 2. asbak door de gaten in het frame 3. ruimte tussen asbak en frame 4. cylinderblok gezien tussen bogie en frame 5. vloer, uitneembaar en de ruimte daar onder 6. bevestiging remcylinders aan het plafond van de doosconstructie 7. balans binnenzijde en buitenzijde 8. bogie voorzijde leiding veerbegrenzer bij cylinder 9. bevestiging veerpakket aan frame 10. ganghandel doorvoer machinistenhuis (waterbak 6000 in de weg) 11. inhoud kastje ganghandel 12. frame dwarsverbindingen 13. voorste en achterste vangbeugel. 3. Ontbrekende foto's Ik zoek nog een foto van het ketelfront van de 6000 in de NS periode. |
|
-------------------------------------------------- |
We stellen de kleinst bereidbare boog op 180 cm. en hoeven nauwelijks concessies te doen aan de originele constructie.
Materiaal dikte van het frame is vooralsnog gesteld op 0,5 mm.
Op dit moment loopt het subproject "wielen".
Ik wil graag messing wielen hebben die conform het origineel gevormd zijn. Die zijn niet in de handel dus dat betekend zelf fabriceren of deels laten fabriceren.
Binnenwiel en wielband worden in 3D getekend.
De wielband wordt volgens de tekening uit staal op een CNC machine gedraaid. We gaan uit van een serie van 10 exemplaren, dus 60 grote en 80 kleine wielbanden.. Vandaar dat ik dat uitbesteed
Geen opmerkingen:
Een reactie posten