vrijdag 13 januari 2012

241P

Dit was niet makkelijk !!!!!
Massieve, dus moeilijk te solderen, onderdelen en alles moest haaks en schuin tegelijk. Zie de lichte knik (frans: pli) aan de bovenkant van de voor en achterkant. Het voorste/bovenste gietdeel is dus ook net iets schuin van vorm en zonder merkteken .En als die niet goed zit...dat zie je. Moet die weer los, dan komt alles ineens weer los en kan je opnieuw beginnen.

Momenteel weet ik nog niet of ik voor 99 of 100% tevreden ben, maar na de zoveelste keer los/vast ben ik het eventjes zat.

Dit was het enige makkelijke onderdeel.

De achterkant van de cylinders moeten perfect verticaal staan. dat was dus ook tig keer los/vast met minimale verschuiving.


En de twee bovenste gietstukken aan de achterkant...parallel en horizontaal

Optisch lijkt het steeds weer scheef, maar toch ook weer niet.
Je blijft twijfelen.

Dit is dus weer zo'n "addertje onder het gras" van Semblat.
Zijn handleiding was makkelijk.
soldeer 826, 824 en 829
soldeer 825, 823 en 828/827.
de uitvoering niet ...........#$#%#$%^#@#@#$@#$!!@#!#@$#%%^$%$%$%^#$^%.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten