dinsdag 6 december 2011

Project X

De bogie van de NS 6000 overeen met die van de serie NS 3700.

Binnen de serie SS1200-NS6000 zie ik een klein verschil.
Op de tekening aangegeven met een blauwe pijl, zit een "fijnafstemming" voor de baanschuiver. Op de foto van de SS 1224 is die te zien. Op alle andere locomotieven zie je 2 boorgaten.








Het frame van de bogie bestaat uit twee zijplaten met daar tussenin (niet exact aan het uiteinde) dwarsverbindingen.


NS 3737 voorzijde

NS 3737 voorzijde

NS 3737 achterzijde
Ja, ik lig op mijn rug onder de loc en wilde eigenlijk mijn schoenen fotograferen. Door de krappe ruimte fotografeerde ik zowaar de bogie.
De luchttank voor de remmen van bogie is bij de 6000 afwezig omdat die gewoonweg niet beremd is.

NS 3737 achterzijde
Je ziet het gedeelte waarin de middenstelinrichting zit.
Op onderstaande foto zie je de trugstelveer vanaf de zijkant gefotografeerd.

Op tekening ziet het schematisch zo uit.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten