Maar ik denk dat ik nu een heel eind ben en publiceer dit voor de eventuele discussie.
Een blanco tekening.
Zie er maar wegwijs uit te worden.
tekening1 1:
tekening 2: een enkel systeem is nu voor de duidelijkheid in 3 kleuren getekend (zie onderste foto)
tekening1 1:
tekening 2: een enkel systeem is nu voor de duidelijkheid in 3 kleuren getekend (zie onderste foto)
Dit is wat ik er nu van maak.
Rood: luchtluiken in de asbak voorzijde (zie onderstaande foto)
Geel: luchtluik achterzijde
Blauw: grote lange handel om kracht te zetten...tuimelrooster
Blauw: grote lange handel om kracht te zetten...tuimelrooster
Groen: dit is de handel voor de (3) luiken in de bodem
Op bovenstaande foto zie je de rechterkant van de asbak met wat stangen. Die zijn in rood ook op de tekening te zien. Vergis je niet in de lengte. Dit is het "middelste" (of achterste van de twee voorste) luikDe voorste asbak is gedemonteerd. Je kijkt er dus zo in.
In het boek van de revisie van de 3737 zijn duidelijkere foto's te vinden, maar dan zonder stangen. De luiken voor en achter zijn daar duidelijk in beeld.
Op onderstaande foto zie je duidelijk de bevestiginspunten voor de trekstang om de onderste luiken open te doen. (zie tekening 2)
Op de onderstaande tekening is het allemaal goed te zien.
Bron: uitklaptekening Plaat L, locomotiefketel 1:25, Harterink en Mook.
Op de onderstaande tekening is het allemaal goed te zien.
Bron: uitklaptekening Plaat L, locomotiefketel 1:25, Harterink en Mook.
.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten