maandag 14 november 2011

Project X

Onder de deur van het machinistenhuis zie je heel duidelijk een "bak" hangen. Dat is de verbinding tussen voorste en achterste watertanks. Volgens tekening bevat de bak 2 buizen, maar dat onderzoeken we nog verder.
Bij de SS versie zie je onder de "bak" een plug en bij de NS versie een soort kraan met leidingen.


Hieronder de SS 1224 met plug


En hier de 6015 met kraan

Ook hier weer de kraan en de duidelijk zichtbare leiding die achter de trap is aangebracht.



Corerspondentie binnen de projectgroep over dit onderdeel:

F. zegt:
Dit zijn de twee beste foto's van de verbinding tussen waterkast voor en achterzijde.
Bij de SS versie zit er onderaan de verbinding gewoon een afsluitdop.
Bij de NS is die vervangen door "iets" dat met een slang achter de trap verdwijnt.
Ik snap er geen hout van hoe die kraan in elkaar zit.
Wie?.
probeer het maar eens te tekenen als leidraad voor een moedermodel.


E. zegt:
Mogelijk dat in de NS versie de wateraanvoer naar de injecteurs is verplaatst van een ander punt ergens in de waterbakken, naar het absoluut laagste punt van de watervoorraad. het lijkt me dat de grootte van de afsluiter dan wel noodzakelijk is, om op regelmatige basis filters en vuilopvangers te reinigen, want ik heb het vermoeden dat er nog best wel eens wat onregelmatigheden in de tanks terecht zijn gekomen.
Mogelijk kan ............. nog wat hierover vinden in de lijst met constructiewijizgingen (deze is dus duidelijk ook een 'zichtbare' constructiewijziging).

R. zegt:
Hoeven we .............. niet voor te raadplegen. ."E." heeft volkomen gelijk. Vergeet daarbij even niet dat de wijze van aansluiten van de injecteur aan de ene kant zit en de aansluiting van de voedingspomp aan de andere kant. Beide toevoerleidingen verschillen natuurlijk aanzienlijk (injecteur naar het machinistenhuis, voedingswater naar naar de pomp aan de voorkant). Kortom, ook hier zijn varianten mogelijk. Die filters zitten er natuurlijk in en moeten regelmatig worden schoongemaakt.

F. zegt:
Ok, maar hoe ziet dat ding er nu uit want die moeten we wel maken.

F zegt:
Klopt de gedachte links naar de injecteur en rechts naar de pomp. Kijk eens naar de foto's.


Onder het machnistenhuis zit (aan beide zijden !!!!!!) een kraan en bovenaan de rechter waterkast zie ik ook een kraan. Laatste loopt naar de pomp.
De kraan is in ieder geval nu geen echt probleem meer om na te maken. Ik snap het nog steeds niet, dus balletje weer bij de geleerden.
Lijkt wel zwartepieten.
Maar onduidelijk voor mij is nog steeds... hoe lopen de leidngen "achter" de kraan onder het machnistenhuis ? is er een splitsing omhoog en omlaag?
Harterink en Mook en Labrijn vertellen er niets over, dus ook geen tekening. Hooguit het kenmerk "K" in de tekening van Labrijn blz 55.
en...wat is het verschil en overeenkomst tussen de kraan links en rechts?

of heel simpel !!!!!!!!
de plug van de SS is door NS stomweg vervangen door een kraan met buis naar beneden. Niks meer en niks minder.
Dat verklaard waarom er links en rechts een kraan zit.
De injecteurvoeding staat er helemaal los van en bleef zitten waar die zat.


wordt vervolgd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten