dinsdag 8 november 2011

Project X

En daar is de frameplaat , maar is het nou juichen of schrikken ?

De maten kloppen, maar de passing op de proeflocomotief versie 1.......

In gedachten houdend dat de proeflocomotief, versie 1, gebouwd is om de breedte van het frame en de dikte van de frameplaten uit te testen en niet de lengte, kan ik zeggen.... juichen.

De voorste as staat t.o.v. de bufferbalk te ver naar voren of... is er van de bufferbalk in de tussentijd teveel afgevijld om hem passend te krijgen. Ik denk het laatste.
De op het zicht geboorde gaten voor assen 2 en 3 konden natuurlijk nooit op de goede positie staan. Dat blijkt. Veel te hoog.

Op onderstaande foto zie je ook dat ik de hoogte van het frame bij versie 1 te kort had.


En aan de achterkant had ik vorige week op het oog de gaten voor de wielen uitgezaagd. Helemaal verkeerd dus.

Op bovenstaande foto zie je ook dat frame versie 1, ongeveer 1,5 mm te lang is.


Vanaf de andere kant gezien....de hoogte versie 1 is te kort.


Helemaal niet getreurd, maar versie 1 gaat in de vitrinekast. Daar moet ik niet verder mee willen gaan. Zijn nut is bewezen, maar voor het oog was het een echte 6000, ondanks de maatverschillen..

Nu is het tijd voor versie 2.
Meten is weten.

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten