zaterdag 8 oktober 2011

Project X

Op de vuurkist heb ik een plaat gesoldeerd en zoals bij 1:1 afgerond. Nog niet naar verhouding, maar voor het idee. Op de vuurkist heb ik de 37,5 mm koperen pijp geplakt met 10-secondenlijm zodat die er weer makkelijk af kan.

De ketel ligt perfect in lijn (op) de wielkasten, zoals eerder besproken.


Als ik zo kijk, past deze maat pijp exact op de vuurkist. Niet te groot, niet te klein.



De gleuven tussen ketel (pijp) en waterkast zijn ook goed van verhouding. Van bovenaf gezien 1,50 mm. Precies de tolerantie die ik eerder als maximium had ingeschat.




Helaas lukte het in gemonteerde toestand niet om met een kruiskop schroevendraaier de 4 schroeven tussen vuurkist en voorkant van het machinistenhuis te bereiken. Daar moet ik dus wat anders op vinden..... Misschien is solderen ook nog een optie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten