donderdag 18 augustus 2011

241p

De "spijkers" zijn 0,98 mm dik en ze moeten makkelijk door de gaten heen kunnen. Ik heb een boortje van 1,04 mm gebruikt om alle gaten op te boren.
Later bleek dat je de punt van de spijker eerst moet bijvijlen want door het afknippen in de fabriek is het daar soms dikker. Ook bleken de spijkers niet recht te zijn waardoor ze niet helemaal ingevoerd konden worden. Daarom moet ik ze ook allemaal met de rubberen slijpschijf wat afvijlen bij de kop.

Nu is duidelijk waarom en hoever je de plaatjes onder de ashouder moet afronden.


En dan begint het passen en meten en mopperen, want alle onderdelen kunnen ondersteboven, achterste voren worden gemonteerd. En dan vallen ook nog steeds de "spijkers" er uit. Maar ja, eerst goed alles in elkaar proberen te zetten en te kijken hoe het moet voordat je definitief gaat klinknagelen en/of platknijpen.
Na een uurtje had ik het toch zo ver dat een kant (met de spijkers verkeerd om) in elkaar zat.
Wat ik eerder al zei... veel precisie-vijlwerk om alles soepel te laten bewegen.



Hier ben ik nog wel een weekje mee bezig.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten