dinsdag 9 augustus 2011

241p

MONNIKENWERK !!!!!!!!!!!

Met soldeerpasta de gaatjes vullen..... Geen probleem.

Zorgen dat alle gaatjes ook echt gevuld zijn. ..... Niet echt een probleem.

Klinknagels plaatsen..... Ook geen probleem

Maar dan komt het !!!!!!!
Doordat de gaatjes zowat zuigend op maat zijn, druk je het sliertje soldeerpasta er met de klinknagel gewoonweg uit. Na verhitten blijkt alles los te blijven. Had ik dan toch een boortje 0,1 mm groter moeten nemen (maar niet door Semblat geadviseerd)?
Ik heb het probleem proberen op te lossen door tijdens het doordrukken van de klinknagel, de achterkant te blokkeren met een platte steker. Zo hoop ik wat soldeerpasta tussen chassisplaat en klinknagel te persen. Dan nog wat plamuren met het overtollige soldeerpasta en daarna nog wat soldervet er aan de achterkant. Dan stuk voor stuk alle klinknagels met de vlam aan de zichtkant (dan loopt er misschien nog wat extra soldeer naar binnen) verhitten. Het lijkt te lukken, maar.... ik ben nog maar bij het eerste gietdeel en wil niet te vroeg juichen.

dat wordt schoonmaken.........ik zei toch...MONIKKENWERK

Aan de voorkant ziet het er in ieder geval mooi uit.

Semblat zei al... alles in een keer verhitten, want anders verstoppen de gevulde, maar niet van klinknagels voorziene gaten.
Ik wilde eerst een stukje proefdraaien, maar vanaf dit moment ga ik eerst alle gaten van klinknagels voorzien.
Nog 350 stuks te gaan... (zucht)

Op onderstaande foto zijn ook de zeskantige bouten te zien waarmee het cylinderblok vast zit. Er blijven nog 2 gaatjes open omdat die aan de achterkant "onder" de gietdelen uitkomen. (Hoe zit dat in het echt?????).

Semblat heeft 24 gaten aangegeven om te boren, maar noemt er 26 om te solderen terwijl je er maar 22 echt kunt solderen, en 2 lijmen.

Dit is het mysterie van de twee ontbrekende bouten.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten