maandag 1 augustus 2011

241p

En met dat mooie weer... naar buiten met de werkplaats.

Helaas zat het werk wat tegen. De boortjes moesten wel heel veel werk doen. De chassisplaat is tgenslotte 1,5 mm dik en het gietdeel circa 1 mm. De kwaliteit van de beschikbare exemplaren was nou net niet van dat. Poing, Poing. Per exemplaar kon je ongeveer 10 gaten boren. Daarna was het op met de pret. Een enkele keer ging het dus goed fout. Na afbreken kreeg ik het restant er niet meer uit en ben ik aan de andere zijde gaan uitboren. Dat werd er zeker niet beter op. $#$%@@#$@#%$#%^$^&$%^%&*%%


Uiteindelijk had ik het kreng er uit en heb ik het gapende gat opgeboord met een boortje 3,0 mm om met een stukje staf 3 mm het gat op te vullen. Aan de achterkant is het gietdeel keurig blijven zitten en niet aangetast. Dus alleen een gat in het chassis.


Na wat vijlwerk was het resultaat, naar omstandigheden, acceptabel en heb ik het gat van 0,6 mm daarna goed in het opvulstuk kunnen boren.
Gelukkig zal er weinig van te zien zijn want het wiel komt er precies voor.


Alle gaten zitten inmiddels in het rechter chassis en ik kijk met groot verlangen uit naar de andere kant (niet dus)
Maar, het was tenminste een mooie dag.

Nog wel even nieuwe boortjes kopen.

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten