zaterdag 7 mei 2011

241p

Ik ben al weer een heel eind opgeschoten.
De eerder niet parallel lopende kolenbunker en tenderbak lopen nu wel parallel.
Voorkant en achterkant zijn weer dicht.
Het plaatwerk aan de onderkant is zo vlak als een spiegel.

Kortom....het kan dus allemaal nog beter als ik al had en om die laatste 0,1% tevredenheid gaat het.

Nu de kleine onderdelen nog aan brengen, maar dat zal geen probleem opleveren.

Eerder heb ik geschreven dat de kromming van gietdelen en plaatwerk niet overeenkwamen. Daar had ik ongelijk in.
Maar het is een hele klus om de gietdelen zo op hun positie te solderen. Ook nu ging dat niet in een enkele keer. Het blijft een samenspel van al het plaatwerk in de betrokken zone.





De binnenkant van de achterkant is nu voorvertind en profisorisch vastgezet. Daarna een klodder soldeer op diverse punten en met de vlam het soldeer door de naad naar buiten trekken. Lukt dus ook zonder al die klemmen. Een is genoeg.
Ook over dit onderdeel ben ik nu 100% tevreden.

Je ziet ook nog het missende plaatwerk achter de kolenbunker. Dat ga ik dus doelbewust anders doen dan Semblat, althans ik ga het proberen. De sierstrip wordt halfrond en gaat ook nog eens zijdelings gebogen worden. Daarom wordt de achterwand smaller gemaakt en zal niet uitsteken voorbij de zijwanden van de kolenbunker. Dus geen "nep" sierstrippen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten