zaterdag 30 april 2011

241p

Om te beginnen... op een foto in het laatste bericht stond een lantarenijzer net iets scheef. |Nu niet meer.


In de kit zitten rode en heldere glazen voor de lampen. De heldere (net niet passend) moeten "in" de lamp vallen en de rode zijn volgens mij inschuifbaar tussen de lamp en de metalen ring die er voor geplaatst is.
Op de tender van de 241P16 (foto onder) zie ik achter de trap en schuin boven de lampen ronde "bakken". Ik neem aan dat die bedoeld zijn om de rode glazen op te bergen als ze niet gebruikt worden.
In de kit zitten deze "bakken" in ieder geval niet. Waarom dan toch de rode beglazing geleverd ??? Maak ik een historische fout??? ik weet het nu nog niet, maar omdat het een leuk detail is, heb ik de draaibank genomen en modellen gemaakt.
Diameter 6,3 mm en dikte 0,5 mm met aan de achterkant een 1 mm pen voor de positionering voor de in de achterwand van de tender te boren gaten.
100% natuurgetrouw (hol van binnen) zijn ze niet daar de dikte van het materiaal en maatvoering dat niet toelaat. Aan de onderkant zijn ze, net zoals het origineel, afgevlakt. Ik neem aan dat dat is om het glas naar boven te drukken en daarna uit te nemen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten