zondag 13 maart 2011

241P

In een bericht van enekele dagen geleden viel te lezen.
Het mysterie van de blauwe pijl.
Het mysterie lijkt, althans voor een deel, opgelost.

Op de overzichtstekening van Semblat zag in het bewuste onderdeel ook staan. Het leek me dat er iets aan vastgezet moest kunen worden. De deurtjes zitten te hoog en de overloopplaat zit te hoog, maar !!!!!! als de overloopplaat omlaag staat, dan.....

Ik ben dus op zoek gegaan naar een foto waarop de onderkant van de overloopplaat te zien is. Op het exemplaar van de 241P16, waar de vraag juist uit kwam, is helemaal niks te zien. Op een ander exemplaar, foto hier onder, zie je wel wat en dat lijkt op een rond gat.

Nu dus een uitvergroting van de overloopplaat van de 241P16 van bovenaf, en jawel.... ook daar een gat.


Dus als er een gat zit, wat je op onderstaande foto dus net niet kunt zien, en je kijkt naar de lijnen...(foto onder)
1. geel: richting gat in overloopplaat
2. rood: spiegellijn
3. blauwe pijl naar onderdeel
dan concludeer ik dat geel en blauw in lengte kunnnen samenvallen waardoor ik de conclusie trek:

In neergelaten stand veranker je de overloopplaat door de haak met bol door de overloopplaat te steken.
Wat ik echter nog niet snap is....waarom zou dat moeten?
Een verankering in de stand "omhoog" kan ik me voorstellen. Dan valt de boel tenminste niet met een klap naar beneden, maar andersom...de zwaartekracht doet toch zijn werk?

Het mysterie is dus nog niet helemaal opgelost.

Wie helpt?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten