woensdag 2 februari 2011

241p

Sectie 6-3: frame tender.

Met het doornemen van deze paar regels ben je wel even bezig. Niet alles is duidelijk en moet je elders uit de handleiding halen of via meegeleverde foto's.
Alles is uitgwerkt in mijn vertaling/aanvulling.






-----------------------------------------------------------------------------------
Vertaling met aanvullingen

Langsdragers zijn gebogen U stukken van 6,6 x 2,4 mm. Door de maat NIET te vervangen door gefreesde profielen.

Sectie 6-3 Samenstellen van de langsdragers van het chassis.

1. Soldeer langsdragers 637 en 638 aan de het “kopse kant” gietdeel 601.
Aan deze kant de kant van 637/638 zonder de inkeping. Die komt achter (zie sectie 6-5)
De inkepingen komen daar dus aan de onderzijde.

2. Soldeer de twee dwarsverbindingen van de draaistellen (gemaakt in sectie 6-1) in de 4 inkepingen (L =8) van de langsdragers. De inkepingen zitten dus aan de bovenzijde.
De positie voor de pianosnaar in dit onderdeel zit naar het midden van het frame.

3. De tussen-dwarsverbinding
-soldeer de twee vertikale stukken 641 (gesloten kant naar binnen) en twee 642 versteveginsplaten Deze zitten aan de onderzijde.
Afstand 100 mm (voorkant) resp 107 mm (achterkant) vanaf de voorzijde langsdrager. (zie tekening)

4. soldeer de twee veerpakketten (sectie 6-2) aan “kopse kant” gietstuk 601

5. soldeer 2 x 602 gietdelen (waterslangen naar loc) in de inkepingen van “kopse kant” 601

6. soldeer remhandel 614 met het “1mm uitsteeksel” aan de onderkant van de langsdrager 638 Maat: 1 mm vanaf het draaistel-dwarsstuk)
Er zit geen gat van 1 mm als pen/gat verbinding in de langsdrager. Dus of boren, of afvijlen

7. verbind (soldeer) 601 met 614 met 0,6 mm draad

-----------------------------------------------------------------------------------
Zo ziet het er ongemonteerd uit.


Foto's van de 241P16 Bij de rode pijl zie je de remhandel , onderdeel 614



Hier zie je de waterslangen met messing aansluitingen van tender naar loc. onderdelen 2x 602

Dezelfde foto, maar dan uitvergroot....de veerpakketten van sectie 6-2.
Ik zie toch heel wat meer veerbladen dan in het model.....maar ja, dan worden ze in model wel heel erg dun en gezien de locatie..... Dat kan ik dus begrijpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten