zondag 27 februari 2011

241p

De maatvoering van het plaatwerk is bij deze sectie ietsje minder dan bij die van het frame, maar voor alles is een oplossing.
Onderstaande foto's zijn flink uitvergroot, dus bedenk wel dat het hier om delen van millimeters gaat.


De deuren steken duidelijk boven de kromming van de achterwand.


En op die deuren moet dan ook nog eens de regengoot van 0,5 mm.

Aan de onderkant moeten de deuren volgens de handleiding 1,0 mm ruimte hebben. Die wordt bereikt door de tijdelijk aangebrachte strip.

Door met Windows Paint wat lijnen te trekken, kon ik zien dat er de deuren 0,9-1,0 mm kleiner moesten worden gemaakt om alles netje passsend te krijgen.

Op onderstaande foto het resultaat.





Van de regengoot heb ik de scherpe rand wat afgevijld om de ronde vorm van het origineel te benaderen, maar zelfs op de uitvegrootte foto zie je er nog weinig van. Je praat over 0,1-0,2 mm.

Omdat de deuren bovenop gelamineerde plaatjes messing komt en de zojuist gemaakte ronde top van de kolenbunker daar vlak bij zit, ben ik bang dat als ik ga solderen dat de hele boel weer los komt. Daardoor heb ik besloten de deuren en regengoot met 10-secondenlijm vast te zetten.
Na droging heb ik de proef op de som genomen en hard met mijn vingers langs de uitstekende regengoot gewreven. Die laat dus echt niet los. De deuren zitten over het gehel vlak gelijmd, dus die zitten helemaal goed vast.

Scharnieren en deurklinken zijn gemaakt van 0,5 mm draad. Ombuigen, op maat vijlen, in 10-sec lijm dopen en in het voorgeboorde gaatje steken.

Hieronder de foto uit de handleiding van het overeenkomstig gedeelte.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten