donderdag 20 januari 2011

241P

Deel 5 van de draaistelzijkanten.


de handleiding voor deel 5.


Zo moet het worden.

De losse onderdelen.
519 en 520, de V, zijn 2 losse onderdelen

517-518 gemonteerd


517 en 518 van onderen gezien. Ze moeten nog dichter bij elkaar komen (knijpen met een tangetje), vlak tegen het veerpakket aan. Ze lopen dan parallel.

Tot nu toe: appeltje eitje, maar dan komt het.......519 en 520.
nog even een plaatje hoe het moet gaan worden.
De "V".


Hoe zet je dat tijdelijk vast en hoef je niet in het luchtledige te solderen?.

Antwoord.: dichtknijpen en tegen 517/518 drukken. Daarna solderen en stuk voor stuk iedere poot losmaken, uitbuigen en weer vast zetten op de goede plek. Let wel, er is helemaal geen aanslag of pen/gat verbinding en... het is minder dan vierkante millimeter werk. Voordat je dit hebt uitgevonden ben je 2 uur en heel wat @##@@@### verder.

En het zou heel handig geweest zijn als er niet twee gietelen, 519 en 520, zouden zijn geweest, maar een enkel geheel.




buitenzijde

binnenzijde


Nadat de "V" vastgezet is, nog even het veerpakket aan de onderzijde van de "V" solderen. Het veerpakket dient dan wel eerst voorvertint te zijn, want je komt er niet meer bij.

Dan nog van 0,5 mm draad de vangbeugels maken. De linkse gaat door een zelf geboord gaatje in de achterplaat 516. Makkie. De rechtse moet je exact op maat knippen en "bungelend" tussen de zijkanten vast zetten.


En dit moet je nog 7 keer herhalen......oeps



Een zijstapje naar het Fulgurex schaal 0 model. Concludeer zelf wat detaillering betreft.
Overigens......Vorige week op Ebay voor 2500 Euro verkocht.


























Geen opmerkingen:

Een reactie posten