donderdag 9 december 2010

NS 5800 deel 25

De rechterzijde van de ketel..
Ook hier is de tekening van de lok ingekleurd. Door goed het zijaanzicht met het bovenaanzicht te vergelijken bleek dat een deel van de "rode" leidingen zich binnen in de rookast moeten bevinden. Tekeningen lezen is dus niet eenvoudig. Je doet je best zullen we maar zeggen.


En dan hier mijn vertaling van de tekening in messing.
Voor de oplettende lezer... ja, er moet nog buis (de groene) met meerdere dunne leidingen van machnistenhuis naar de pomp worden aangelegd.

Ook heb de handrails 1 mm lager gezet. Je kan de "vulling van het oude gat" aan de linker kant van de steun goed zien op deze fot0 (zo ook de helaas veroorzaakte krassen.) Er is geplamuurd met 10-secondenlijm. Ik verwacht er na het spuiten nauwelijks iets meer van te zien.

Nog even terug naar de linkerzijde en wel specifiek de "laag" hangende leiding langs de onderkant van het frame. Die zie je niet bij alle 5800-en. Ik denk.. een teveel gevoelige plek voor beschadigingen en zal derhalve later zijn verpaatst.
Wel leuk om te zien en te maken. De steun in het midden is van 0,3 x 1,5 mm strip. Omgevouwen in een driehoek voor de stevigheid.



De lijst met te maken onderdelen krimpt snel:
-remwerk.
-bogie zijkanten.
-inrichting machinistenhuis.

wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten