Op de draaibank is de dikte van de staf teruggebracht naar 13 mm. Er zat in het uiteinde toevallig een gaatje zodat ik dat kon gebruiken om (met boortje erin) het deel op te vangen na het afsteken.
Het onderdeel is daarna omgeraaid in de drieklauw en van binnenuit afgedraaid zodat er ruimte kwam voor de kop van een M1,7 boutje
Daarna is de onderkant over een schuurpapiertje (eerst grotendeels met de slijpschijf) passend gemaakt op de ronding van de ketel.
Op een restant stuk messing plaat van 0,5 mm is het onderdeel (met M1,7 boutje) met RUIM soldeer vastgezet en daarna is het uitgeknipt/gevijld. Vervolgens op de draaibank ingeklemd en heel voorzichtig is de onderplaat rond gevijld.
Daarna het geheel polijsyten met de slijpschijf.
zaterdag 13 november 2010
NS 5800 deel 12
Uiteindelijk heb ik een stuk messing staf van 18 mm gevonden zodat ik de voet van de veiligheid kon gaan maken.
De ketelband was destijds gedraaid en moest hier worden weggevijld om ruimte te maken voor het onderdeel.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Knap stukje metaalbewerking Frits!
BeantwoordenVerwijderenGr. Rolf