maandag 4 oktober 2010

Nulpunt Modulebaan - Duurzame Eenergie Beurs

Zaterdag 2 oktober:

Op de Duurzame Energie Beurs was het voor eilander begrippen druk. Voor de Nulpunt Modulebaan dus ook. Duidelijk is nu wel dat er op Terschelling naast mensen die boten maken, er ook mensen zijn die van modelspoor hebben. Ik heb er verschillende gesproken. Uiteenlopend van HO tot Spoor 1 en tinplate. Op een dergelijke bijeenkomst is het dan ook niet verwonderlijk dat er vele plannen gemaakt worden. De tijd zal het leren.

Vanaf 9 uur hebben enkele treinstammen afwisselend gereden. Op verzoek reed ik ook met andere locs, maar dat bleef beperkt. Voor de kleine kids had ik de LGB startset opgesteld en die mochten ze zelf bedienen. Dat was een succes. Ook was er een life steam (3,5 inch) BR 23 en een NS Sik in aanbouw te zien. Bouwer Fred Tot had er druk mee.

Op de kabelkrant stond een heel verslag. Hier een plaatje van de modelbaan.


Ik bediende de baan alleen en dat is goed gelukt. Toch een klein aantal onoplettende momenten die gelukkig goed afliepen. Slechts een keer een kop-staart botsing door een verkeerde wisselstand 10 meter verderop en afleiding aan de andere kant van de baan. Gevolg... niet kapot, maar twee losgebroken buffers van een rijtuig. Met 10-seconden lijm eenvoudig te herstellen.

Grootste probleem was de vervuiling van de baan. Ik had het al eerder ondervonden en was voorbereid, maar toch...om de 1,5 uur MOEST de baan schoon. Haperende locs/lampen. Voor mij duidelijk te merken al zal menigeen er niets van hebben gemerkt. En dan is de baan ineens heel groot als je en.. moet rijden, en... informatie geven, en.. poetsen. Maar ja, het werd vanzelf 5 uur.

Uiteindelijk een succesvolle dag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten